3 marca 2021

Uczestnicy 2021

Kategoria: Chóry Mieszane (powyżej 24 osób)

Kategoria: Chóry Kameralne (poniżej 24 osób)

Kategoria: Chóry Jednorodne (męskie, żeńskie)

Kategoria: Chóry Dziecięco-Młodzieżowe

Kategoria: Chóry Kościelne

Poza konkursem:


„Cantores Carvatiani”

Chór Cantores Carvatiani działa przy Muzeum Dwory Karwacjanów i Gładyszów w Gorlicach od 2010r. Zespół angażuje się w życie kulturalne miasta i regionu, swoim śpiewem uświetnia wiele imprez kulturalnych. Poprzez liczne koncerty w Polsce, a także za granicą chór promuje miasto i powiat. Chór tworzą przedstawiciele różnych zawodów, głównie nauczyciele gorlickich szkół oraz młodzież. Łączy ich wspólna pasja – śpiew i zamiłowanie do muzyki. Zespół posiada bogaty repertuar począwszy od muzyki sakralnej po ciekawe aranżacje utworów rozrywkowych i ludowych. Wykonuje kompozycje w języku polskim, francuskim, rosyjskim, angielskim, starocerkiewnym i łacinie. Zespół. We wrześniu 2016r. chór wydał dwie promocyjne płyty z muzyką sakralną i rozrywkową, w grudniu 2019r. płytę kolędową.

Chór posiada w swoim dorobku artystycznym spore sukcesy – koncertował min. w Barcelonie, Calelli, Warnie, Wiedniu i Bratysławie. Może poszczycić się także nagrodami min.:

I Miejsce w Międzynarodowym Festiwalu Kolęd i Pastorałek w Będzinie

I Miejsce w Międzynarodowym Festiwalu Cantate Deo w Rzeszowie

I Miejsce w Międzynarodowym Rzeszowskim Festiwalu Kolęd i Pastorałek

II Miejsce w Międzynarodowym Festiwalu Balkan Folk Fest 2019

II Miejsce w Ogólnopolskim Festiwalu Silesia Cantat w Głogowie

II Miejsce w Ogólnopolskim Festiwalu „O Kaganek Gwarków” w Tarnowskich Górach

Srebrne Pasmo (kategoria utwory sakralne) w Międzynarodowym Festiwalu Bratislava Cantat

Srebrne Pasmo (kategoria utwory dowolne) w Międzynarodowym Festiwalu Bratislava Cantat

III Miejsce w Ogólnopolskim Myślenickim Festiwalu Kolęd i Pastorałek

Wyróżnienie w Ogólnopolskim Festiwalu Eclesia Cantio w Tarnowie

Złoty Dyplom w Ogólnopolskim Festiwalu Chóralnym im. Mikołaja Zieleńskiego w Łowiczu

Dyrygentem chóru jest Anna Cisoń – Połeć absolwentka Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Dyrygent: Anna Cisoń – Połeć

Repertuar:

  • Rihards Dubra – O Crux Ave
  • Henryk Mikołaj Górecki – Ludu mój ludu
  • Feliks Nowowiejski – Parce Domine
  • Piotr Czajkowski – Swiatyj Boże

Kategoria konkursowa: Chóry Mieszane (powyżej 24 osób)


„Minimus”

Zespół Wokalny Minimus powstał w 2010r. Skoncentrowany na śpiewie a cappella, posiada w swoim repertuarze przede wszystkim muzykę renesansu oraz dzieła XX i XXI wieku, odwołujące się do ducha dawnych epok. Minimus często bierze udział w projektach związanych z historycznie poinformowanym wykonawstwem muzyki dawnej. Zespół chętnie współpracuje z kompozytorami młodego pokolenia, ma na swoim koncie kilka prawykonań chóralnych utworów a cappella. Koncertuje na terenie całego kraju, przywiązując wagę zarówno do wysokiego poziomu artystycznego, jak i głęboko przemyślanej dramaturgii koncertów.

Zespół Wokalny Minimus nagrał dwie płyty CD, wydaną w 2014 roku „Nie tylko kolędy” z nowatorskimi opracowaniami kolęd oraz premierowe nagranie utworów kompozytora Marka Raczyńskiego na jego monograficznej płycie „Media Vita” z 2017 r. Zespół jest laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów chóralnych. Został doceniony m.in. podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Religijnej w Rumi (I miejsce w kategorii, 2018), Ogólnopolskiego Konkursu Ars Liturgica w Gnieźnie (Złoty Dyplom 2018, 2014), Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Chóralnej w Barczewie (Złoty Dyplom, 2016) czy Ogólnopolskiego Konkursu Chóralnego im. Wacława z Szamotuł (I miejsce w kategorii, 2011), otrzymał również wyróżnienia za kulturę brzmienia i wykonania utworów muzyki dawnej. W skład zespołu wchodzą doświadczeni śpiewacy, wywodzący się z najlepszych poznańskich chórów. Kierownikiem artystycznym zespołu jest Sławomira Raczyńska.

Minimus to również, a może przede wszystkim, grupa przyjaciół, których łączy pasja do wielogłosowego śpiewu. Różne charaktery i osobowości wzajemnie się uzupełniają we wspólnym dążeniu do piękna.

Dyrygent: Sławomira Raczyńska

Repertuar:

  • Alonso Lobo – Lamentationes Ieremie Prophetae (fragm.)
  • Marek Raczyński – Christe, qui lux es et dies
  • Aleksandra Chmielewska – Nunc scio vere
  • Gustav Holst – Nunc Dimittis

Kategoria konkursowa: Chóry Kameralne (poniżej 24 osób)

^ Przewiń na górę ^


 „Cum Sanctis”

Chór CUM SANCTIS powstał w styczniu 2013 r. W jego skład wchodzą osoby związane z parafią pw. Matki Bożej Różańcowej w Lublinie, a także jej sympatycy. Podczas swojej działalności chór wielokrotnie występował w Archikatedrze Lubelskiej, Metropolitarnym Seminarium Duchownym w Lublinie, w kościele Braci Mniejszych Kapucynów na Poczekajce w Lublinie, w Świdniku, w katedrze w Zamościu, śpiewał także w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach podczas Mszy Św. transmitowanej w TVP i podczas Mszy radiowej. Chór jest Laureatem głównej nagrody w kategorii Chóry licealne i osób dorosłych w Konkursie Poezji, Pieśni i Prozy Patriotycznej w Lublinie w listopadzie 2013 roku, Brązowego Dyplomu w VII Ogólnopolskim Konkursie Pieśni Pasyjnej w Bydgoszczy w 2015 roku, Srebrnych Dyplomów w II, III Ogólnopolskim i IV Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Chóralnej „Cantantes Lublinensis” w kategorii chórów parafialnych, Srebrnego Pasma w V Międzynarodowym Konkursie Chóralnym Muzyki Sakralnej „Carmen Fidei” w Goniądzu w 2018 r., Złotego Dyplomu w III Ogólnopolskim Festiwalu Kolęd i Pastorałek w Karczmiskach w kategorii chórów osób dorosłych w 2019 r. oraz Złotego Dyplomu i Nagrody Specjalnej w Specjalnej Edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Chóralnej „Cantantes Lublinensis” w 2020 r. w kategorii chórów parafialnych.

CUM SANCTIS w repertuarze ma utwory chóralne a cappella oraz wokalno-instrumentalne. Ma też w swoim dorobku kilka wykonań premierowych, m.in. Johanna Adolfa Hasse Te Deum, Rafała Rozmusa Magnificat i wersję na chór mieszany Hymnu do miłości z filmu Biec w stronę Ty, Barbary Pazur Gorzkie Żale, a w 2020 r. Gianmartino Marii Durighellego Stabat Mater.

Chór jest członkiem Oddziału Lubelskiego Polskiego Związku Chórów i Orkiestr.

Dyrygentem i założycielem Chóru jest Barbara Pazur – pracownik naukowo-dydaktyczny Instytutu Muzyki Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Dyrygent: Barbara Pazur

Repertuar:

  • Jacek Piech – Stabat Mater
  • Andrzej Nikodemowicz – Zawitaj, Ukrzyżowany
  • Gianmartino Maria Durighello, opr. Barbara Pazur – Di generazione in generazione

Kategoria: Chóry Kościelne

^ Przewiń na górę ^


„ResonArt Vocal Ensemble”

ResonArt Vocal Ensemble powstał jako zespół amatorski w październiku 2019 w Barcelonie z inicjatywy dyrygentki Lucii Beresovej. Przed początkiem pandemii chór zdążył dać tylko jeden publiczny koncert, w styczniu 2020, ale podczas kwarantanny pozostał aktywny. W roku 2020 zdobył srebrny dyplom na Międzynarodowym festiwalu Mundus Cantat w Sopocie, oraz pierwsze miejsce i nagrodę specjalną za najbardziej kreatywne nagranie na Międzynarodowym Festiwalu Colinde w Rumunii. Chór się specjalizuje w muzyce współczesnej klasycznej, szukając nowych form ekspresji i w swoich projektach pokazuje aktualne problemy społeczne jak wykluczenie, migracja oraz ekologia. Aktualnie zespół tworzy 16 osób.

Dyrygent: Lucia Bérešová

Repertuar:

  • Javier Busto – Esta tierra
  • Don Mcdonald – When the earth
  • Josep Vila i Casanas –Laudate Dominum
  • Part Uusberg – Õhtul

Kategoria: Chóry Kameralne (poniżej 24 osób)

^ Przewiń na górę ^


„Prima Vocal Ensemble”

Prima Vocal Ensemble to 100-osobowy chór społeczny z Yorku. Został założony w 2010 roku przez dyrektora muzycznego Ewę Sałecką wraz z pianistą Gregiem Birchem, który słynie z kontrastujących koncertów i projektów o zróżnicowanym repertuarze.

Od początku istnienia chór występował w salach Carnegie Hall NYC, londyńskiej Cadogan Hall, Royal Albert Hall, Harrogate’s Royal Hall, europejskich katedrach i salach koncertowych, podziemnych kościołach, a nawet na alpejskich szczytach gór. W grudniu 2015 roku ich zręczność muzyczna została doceniona brązową nagrodą na międzynarodowym konkursie chóralnym w Krakowie.

Współpracowali między innymi z Royal Philharmonic Orchestra, The Mowbray Orchestra, Prima Concert Orchestra, York Railway Institute Band.

Repertuar wykonawczy obejmuje duże dzieła orkiestrowe, w tym Lux Aeterna – M. Lauridsen, Misa Tango – M.Palmeri, The Drop That Contained The Sea – Ch. Tin, Calling All Dawns – Ch. Tin, The Armed Man – K. Jenkins, Requiem – G.Faurie na koncerty muzyki klasycznej i współczesnej. Regularnie wspierają organizacje charytatywne, a ich ciągły sukces sprawił, że wspierają uznanych artystów, takich jak dwukrotny zdobywca nagrody Grammy Chirstopher Tin, kompozytor flamenco-jazz Eduardo Niebla, zdobywca nagrody X-Factor Sam Bailey i uznany brytyjski tenor Russell Watson.

Dyrygent: Ewa Sałecka

Repertuar:

  • Antonio Vivaldi – Gloria in D / 11. Quoniam tu solus Sanctus 12. Cum Sancto Spiritu
  • Ola Gjeilo – Przez rozległe, wieczne niebo (Across the vast eternal sky)   
  • Ivo Antognini – O Filii et Filiae     
  • Ola Gjeilo – Msza o ziemi / wschodzie słońca (The Ground / Sunrise Mass)       

Kategoria konkursowa: Chóry Mieszane (powyżej 24 osób)

^ Przewiń na górę ^


„Re-kontra”

Zespół istnieje od 2020 roku. Tworzą go studentki i absolwentki Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W życiu „Re-kontry” muzyka wokalna a cappella zajmuje istotne miejsce. Potwierdza to fakt, iż niemal każda z członkiń zespołu posiada bogate doświadczenie chóralne wyniesione z przeszłości. Zespół wykonuje muzykę różnorodną stylistycznie a jego repertuar sukcesywnie poszerza się o kolejne utwory, w tym także o kompozycje współczesne.

Dyrygent: Michał Gozdek

Repertuar:

  • Antoni Lotti – Vere languores nostros
  • Szymon Godziemba-Trytek – Factae sunt
  • Kocsar Miklos – Salve Regina
  • Damijan Mocnik – Acclamatio

Kategoria konkursowa: Chóry Jednorodne (męskie, żeńskie)

^ Przewiń na górę ^


„Rectus Corda”

Zespół Rectus Corda tworzą absolwentki szczecińskiego, dziecięco-młodzieżowego zespołu Serduszka. Powstał w 2014 roku tuż po jubileuszu 25 lecia Serduszek. Na swoim koncie zespół ma wiele koncertów w polskich kościołach, miejscach kultury i sztuki. Współpracując z Serduszkami, w 2015 roku Rectus Corda nagrał piękne kanony a capella, które znalazły się na płycie „Całym sercem przy sercu Jezusa”, a także brał udział w nagraniach najnowszej płyty zespołu „Z Serduszkami przez świat” która jest pamiątką naszych podróży. Zwieńczeniem 28 lat koncertowania i głoszenia słowa Bożego na całym świecie.







Dyrygent: Aleksandra Kołecka

Repertuar:

  • Ola Gjeilo – Ubi Caritas
  • Anton Bruckner – Locus Iste
  • Wojciech Konikiewicz – Słońce nagle zgasło
  • Antonio Lotti – Vere languores nostros

Kategoria: Chóry Kościelne

^ Przewiń na górę ^


Chór Mieszany „Lutnia”

Chór mieszany „Lutnia” działający przy Gminnym Ośrodku Kultury w Luzinie założony został w roku 1994 z inicjatywy Stanisława Perszona. Prezesi „Lutni” to kolejno: Franciszek Okuń, Stanisław Perszon, Alicja Hinz oraz obecnie Zygmunt Brzeziński. Dyrygenci: Jerzy Szostakowski, Anna Kosik i Bernadeta Benkowska. Od jesieni roku 2000 dyryguje Tomasz Fopke. W repertuarze zespołu znajduje się kilkaset pozycji, głównie kompozycje do tekstów w języku kaszubskim; w tym z większych form: „Pierwsza Kaszubska Pasja” i „Msza Kaszubska na Chór i Diabelskie Skrzypce” T. Fopke. Śpiewacy specjalizują się w wykonywaniu utworów w języku kaszubskim, wyłącznie w tym języku prowadzone są próby.

Chór daje kilkadziesiąt koncertów rocznie, występując w kraju i zagranicą. Często gości w regionalnej i ogólnopolskiej telewizji. Na odrębne wspomnienie zasługują cztery koncerty pieśni religijnej: kolędy, wielkopostne, wielkanocne i Maryjne (wspólnie z chórem Pięciolinia z Lini)- dla TV TRWAM. Zdobył kilka znaczących nagród i wyróżnień. Posiada własny sztandar oraz logo (lutnię dzierżoną przez gryfa). Chór przyczynił się do powstania i rozwoju kaszubskiego ruchu śpiewaczego – jest jednym z członków – założycieli Rady Chórów Kaszubskich (Parchowo, 2004 rok) oraz pierwszym gospodarzem Zjazdu Śpiewaków Kaszubskich w roku 2003. Lutnia ma na swoim koncie dziewięć płyt CD: Pierszô Kaszëbskô Pasja (2003); Kaszëbi na Gòdë (2003); Bògù spiewac chcã (2004); Kaszëbi na Gòdë II (2005); Wëcmanim, Panie (2009); Oratorium Sianowskie (2009), Bôjkã na głosë (2014); Szpòrtë z Lutnią. Kaszubska biesiada z dowcipami (2016); Koncert dialogowy na chór, organy i saksofon „Missa pro pace” (2019) oraz dwie DVD.

Dyrygent: Tomasz Fopke

Repertuar:

  • Zbigniew Joskowski OFM Conv. – Drzewò żëcégò
  • Witosława Frankowska – Na górze krziż
  • Stanisław Kwiatkowski – Na krzyżu
  • Witosława Frankowska – W sztëczkù chleba

Kategoria konkursowa: Chóry Mieszane (powyżej 24 osób)

^ Przewiń na górę ^


Chór „Za Tobą”

Chór parafialny „Za Tobą” powstał w 2014 roku. Tworzą go ludzie dobrej woli od uczniów gimnazjum przez studentów i ludzi dorosłych, których z jednej strony łączy pasja śpiewania, a z drugiej troska o piękno muzycznej oprawy liturgii Mszy św. Zespół towarzyszy wielu celebracjom liturgicznym. Pierwszym debiutem była Msza z okazji Uroczystości Chrystusa Króla Wszechświata. Od tamtej pory zespół regularnie muzycznie troszczy się o oprawę liturgii.

W 2016 roku chór reprezentował diecezję zielonogórsko – gorzowską podczas Ogólnopolskiego Koncertu Patriotycznego w Warszawie organizowanego przez Akcję Katolicką.

W 2018 oraz 2020 roku chór zdobył „Srebrne Pasmo” w Festiwalu Muzyki Chóralnej w Sławie.

Od początku istnienia chóru dyrygentem jest Karolina Kaczyńska.

Dyrygent: Karolina Kaczyńska

Repertuar:

* L. Kwiatkowski – Ogrodzie oliwny

* J. Blycharz – Bonum est praestolari

* A. Kozłowski – Z dawna Polski Tyś Królową

* H. Kowalski – Jezus amor meus

Kategoria konkursowa: Chóry Kościelne

^ Przewiń na górę ^


Chór „Non Nobis

Chór „Non Nobis” powstał w 2007 roku przy Parafii Matki Bożej Łaskawej w Zgorzelcu. Chór skupia osoby z różnych zgorzeleckich parafii, dla których pasją jest umiłowanie muzyki , śpiewanie na chwałę Boga i ku radości słuchaczy. Chór aktywnie uczestniczy w różnych lokalnych wydarzeniach, głównie religijnych, uświetniając swym śpiewem niedzielne Msze św. oraz inne uroczystości. Oprócz wspomnianych występów religijnych chór chętnie bierze udział w innych projektach kulturalnych zarówno po polskiej jak i niemieckiej stronie granicy.

Dyrygent: Małgorzata Duda

Repertuar:

  • Antonio Lotti – Miserere mei Deus
  • Rihards Dubra – O Crux Ave
  • Norbert Blacha – Pater Noster
  • Piotr Pałka – Per Crucem tuam

Kategoria konkursowa: Chóry Kościelne

^ Przewiń na górę ^


Wejherowski Chór Mieszany „Camerata Musicale”

sdr_vivi

Wejherowski Chór Mieszany „Camerata Musicale” pod dyr. Aleksandry Janus

Wejherowski Chór Mieszany „Camerata Musicale” powstał w grudniu 2011 roku, a jego nazwa oznacza „muzykujących przyjaciół”. Dyrygentem oraz współzałożycielem chóru jest dr Aleksandra Janus. W skład zespołu wchodzą osoby różnych profesji, których łączy wspólna pasja, czyli miłość do muzyki i śpiewania. Zespół ma swoją siedzibę w Filharmonii Kaszubskiej w Wejherowie.

Chór „Camerata Musicale” prowadzi aktywną działalność koncertową, zapewnia oprawę muzyczną wydarzeń artystycznych organizowanych zarówno na terenie miasta Wejherowa jak i całego Pomorza, bierze udział w projektach kulturalnych organizowanych samodzielnie oraz w ramach współpracy z instytucjami kultury oraz uznanymi artystami i zespołami z całego kraju. Zespół ma na swoim koncie liczne występy zagraniczne, koncertował w Serbii, Rosji, Estonii, Łotwie, Niemczech, Czechach oraz na Litwie.

Chór „Camerata Musicale” ma na swoim koncie dwie nagrody Grand Prix oraz liczne wyróżnienia i nagrody zdobyte podczas ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów chóralnych. Jednym z najważniejszych wydarzeń w historii zespołu był udział w maju 2019 roku w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Chóralnej „Crystal Chapel” w Moskwie, z którego zespół powrócił z I miejscem w kategorii chórów mieszanych.

Repertuar Wejherowskiego Chóru Mieszanego „Camerata Musicale” obejmuje utwory religijne oraz świeckie różnych epok – od średniowiecza do współczesności, szczególne miejsce zajmuje w nim sakralna muzyka a cappella kompozytorów polskich, a także muzyka ludowa z różnych regionów Polski, wśród której największe znaczenie ma muzyka kaszubska.

Dyrygent: Aleksandra Janus

Repertuar:

  • Marek Raczyński – Mój Ójcze
  • Stanisław Moniuszko – Ojcze nasz
  • Paweł Czesnokow – Zastupnice Usierdnaja
  • Josu Elberdin – Cantate Domino

Kategoria konkursowa: Chóry Mieszane (powyżej 24 osób)

^ Przewiń na górę ^


Chór Kameralny „Akolada”

Chór Kameralny „Akolada” powstał w 2002 r. w odpowiedzi na potrzebę wspólnego muzykowania grupy przyjaciół. Dyryguje nim jego współzałożycielka dr hab. Renata Szerafin-Wójtowicz. Obecnie Chór tworzą zarówno bydgoszczanie jak i torunianie: muzycy, nauczyciele, studenci, przedstawiciele prawa i służby zdrowia. Mimo, że podstawą jego repertuaru są utwory a cappella sakralne i świeckie kompozytorów różnych epok i narodowości, a także inspirowane polskim folklorem, zespół wykonywał również dzieła wokalno-instrumentalne, z towarzyszeniem Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej czy Filharmonii Bałtyckiej, orkiestrą kameralną „Capella Bydgostiensis”. Chór koncertuje w kraju i za granicą, m.in. w: Szwajcarii, Hiszpanii, Danii, Niemczech, Bułgarii, na Litwie i we Włoszech. Jest wielokrotnym laureatem prestiżowych nagród na międzynarodowych oraz ogólnopolskich konkursach i festiwalach muzyki chóralnej, z których najważniejsze to: Grand Prix, Nagroda za Najlepsze Wykonanie Utworu Współczesnego oraz Nagroda za Najlepsze Wykonanie Kompozycji F. Nowowiejskiego na VIII Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Chóralnej im. F. Nowowiejskiego w Barczewie w 2009 r.; Grand Prix w kategorii Muzyka Współczesna oraz Grand Prix w kategorii Muzyka Sakralna na 44. Międzynarodowym Festiwalu Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach w 2009 r.; Złoty Dyplom oraz Nagroda Specjalna w IV Ogólnopolskim Konkursie „Ars Liturgica” w Gnieźnie w 2010 r.; Grand Prix, Nagroda Specjalna za Najlepsze Wykonanie Utworu Współczesnego i Nagroda Specjalna za Najlepsze Wykonanie Utworu Muzyki Dawnej oraz Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta na X Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Chóralnej im. F. Nowowiejskiego w Barczewie w 2011 r.; I miejsce i Nagroda Specjalna za Najlepsze Wykonanie Utworu Kompozytora Łódzkiego na XIV Ogólnopolskim Festiwalu „Cantio Lodziensis” w Łodzi w 2011 r.; I miejsce i Nagroda za Najlepsze Wykonanie Utworu Obowiązkowego w II Międzynarodowym Konkursie Muzyki Sakralnej „Laudate Dominum” w Wilnie na Litwie w 2011 r.; Złoty Dyplom i Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta w Międzynarodowym Konkursie Chóralnym „Queen of the Adriatic Sea” w Cattolica we Włoszech w 2014 r.; Złoty Dyplom i Nagroda Specjalna za Wykonanie Utworu Polskiego Kompozytora w II Międzynarodowym Szczecińskim Festiwalu Muzyki Pasyjnej w 2015 r.; Złoty Dyplom i Nagroda Specjalna za Wykonanie Utworu Sakralnego w V Międzynarodowym Konkursie w Ejszyszkach na Litwie w 2016 r; Grand Prix i Nagroda Specjalna w VIII Ogólnopolskim Konkursie Pieśni Pasyjnej w Bydgoszczy w 2017 r.; Złoty Dyplom i Nagroda Specjalna za Najciekawszą Prezentację Utworu w X Międzynarodowym Konkursie Chóralnym „Musica Eterna Roma” w Rzymie we Włoszech w 2019 r.; Grand Prix, Złoty Dyplom, Zwycięstwo w kategorii chórów mieszanych, Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta na IV Międzynarodowym Konkursie Chóralnym „Cantantes Lublinensis” w Lublinie – 2019 r.

Dyrygent: Renata Szerafin-Wójtowicz

Repertuar:

  • Miłosz Bembinow – Ludu mój, ludu
  • Łukasz Urbaniak – Crucem Tuam
  • Manolo da Rold – Jubilate Deo
  • Lars Jansson – Salve Regina. To the mothers in Brasil

Kategoria konkursowa: Chóry Mieszane (powyżej 24 osób)

^ Przewiń na górę ^


Chór Dziecięcy „Gioia di Cantare”

Chór Dziecięcy „Gioia di Cantare” ZSM w Toruniu powstał w 1994 r. i pracuje pod kierunkiem dr hab. Renaty Szerafin-Wójtowicz. Zespół wykonuje głównie utwory świeckie i religijne kompozytorów współczesnych, wzbogacając swój repertuar utworami wcześniejszych epok oraz pieśniami inspirowanymi folklorem. W swoim dorobku ma prawykonania utworów młodych toruńskich kompozytorów. Wykonywał również dzieła wokalno-instrumentalne np. „Stabat Mater” G. Pergolesiego, „Mszę dzieciecą” M. Matuszewskiego czy „Sen nocy letniej” F. Mendelssohna współpracując m.in. z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną. Brał udział w takich międzynarodowych festiwalach jak:

• III Międzynarodowy Festiwal Chórów Dziecięcych w Toskanii w 1998 r.

• X Międzynarodowy Festiwal „ Ostrovy Hudby” w Karvinie w Republice Czeskiej w 2001 r.

• IV Międzynarodowy Festiwal Chórów Dziecęcych w Coimbrze w Portugalii w 2008 r.

• Kilkakrotnie w Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym „Per Musica ad Astram” w Toruniu w 2014 i 2016 r.

• III Budapest International Choral Celebration w 2018 r.

Ponadto koncertował w Warszawie na Zamku Królewskim, we Włoszech w Rzymie w Bazylice św. Piotra i na audiencji u papieża Jana Pawła II, we Florencji, Wenecji, we Francji w Paryżu w Szkole Polskiej przy Ambasadzie Polskiej, w Austrii, Bułgarii, Czechach, Szwajcarii, Grecji i na Litwie. W 2010 r. zespół dokonał nagrania płyty CD z repertuarem kolędowym.

Najważniejsze osiągnięcia chóru to: Grand Prix, Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta na I Ogólnopolskim Festiwalu Chórów Szkół Muzycznych, Ostrów Wielkopolski, 2000; Złoty Medal na XXX Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym, Ołomuniec/Czechy, 2002; I miejsce, Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego, Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta na Festiwalu Chórów Szkół Muzycznych, Inowrocław 2005; Złoty Dyplom na III i IV Ogólnopolskim Konkursie „Ars Liturgica”, Gniezno, 2008, 2010; Grand Prix, Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta na II Międzynarodowym Konkursie Chórów Dziecięcych „Il Garda in Coro”, Malcesine/Włochy, 2010; Złoty Dyplom na 45 Międzynarodowym Konkursie Chóralnym, Międzyzdroje, 2010; Dyplom „Excellent” na 47 Międzynarodowym Konkursie Chóralnym, Montreux/Szwajcaria, 2012; Grand Prix, Nagroda za Muzykę Współczesną i dla Najlepszego Dyrygenta w Konkursie o Puchar Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 2012; I miejsca oraz Nagrody Specjalne na IV, V, IX, XIV, XVI Łódzkim Festiwalu Chóralnym „Cantio Lodziensis”, 2001, 2002, 2006, 2011, 2013; Złoty Dyplom, tytuł Zwycięzca w Kategorii, Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta na 11 Międzynarodowym Konkursie Chóralnym „Venezia in Musica”, Wenecja/Włochy, 2013; Grand Prix, Złoty Dyplom, tytuł Zwycięzca w Kategorii na I Miedzynarodowym Konkursie Chóralnym „Per Musicam ad Astra”, Toruń, 2013; Złoty Dyplom na 45 Turnieju Chórów Legnica Cantat 2014; Grand Prix na III Międzynarodowym Konkursie Chóralnym „O złotą wstęgę Solczy”, Ejszyszki/Litwa, 2014; Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Chóralnym „Queen of Adriatic Sea”, Cattolica/Włochy, 2015; Grand Prix na III Miedzynarodowym Festiwalu Muzyki Pasyjnej w Szczecinie, 2016; Złoty Dyplom i I Miejsce w kat. muzyka sakralna, Złoty Dyplom Excellent i I Miejsce w kat. muzyka ludowa oraz Złoty Dyplom w kat. muzyka katalońska na VI Międzynarodowym Konkursie „Canco Mediterrania”, Lloret de Mar i Barcelona/Hiszpania, 2016; Złoty Dyplom i Nagroda Specjalna na Ogólnopolskim Konkursie Pasyjnym, Bydgoszcz, 2017; Złoty Dyplom, Nagroda za Najlepsze Wykonanie Kompozycji Feliksa Nowowiejskiego, Nagroda za Najlepsze wykonanie Utworu Muzyki Dawnej, Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta na XVI Miedzynarodowym Festiwalu Muzyki Chóralnej, Barczewo, 2017;

Złoty Dyplom i Puchar Marszałka Województwa oraz Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta na XIII Ogólnopolskim Konkursie Kolęd i Pastorałek w Chełmnie, 2018; Złoty Dyplom na XV Międzynarodowym Konkursie Chóralnym w Riva del Garda we Włoszech, 2018; Grand Prix, Złoty Dyplom, Zwycięstwo w Kategorii i Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta na III Konkursie Chórów Szkół Muzycznych w Toruniu, 2019; Grand Prix i Nagroda Specjalna na VIII Międzynarodowym Konkursie Chóralnym „O złotą wstęgę Solczy” w Ejszyszkach na Litwie, 2019.

Dyrygent: Renata Szerafin-Wójtowicz

Repertuar

  • Lorenzo Donati – Ponetemente
  • Kimber Bex – Ave Maria, benedicta tu
  • ks. Zdzisław Bernat – Litania do Bogarodzicy
  • Piotr Jańczak – Sanctus

Kategoria konkursowa: Chóry Dziecięco-Młodzieżowe

^ Przewiń na górę ^


Zespół Żeński „Cordiale Coro”

Zespół Żeński  „Cordiale Coro” z Aleksandrowa Kujawskiego powstał w 2008 r. z inicjatywy dr. Jarosława Dąbrowskiego. Jego nazwa oznacza „serdeczny chór” i jest to lapidarny opis relacji  między dyrygentem a chórzystkami oraz obraz działań artystycznych  w lokalnej i ogólnopolskiej przestrzeni społecznej. Od wielu lat  bierze on udział w konkursach krajowych i festiwalach o randze międzynarodowej podczas których do najważniejszych  zalicza zdobycie: Srebrnego Dyplomu na IX Międzynarodowym Festiwalu Rybnicka Jesień Chóralna (2013 r.), Grand Prix w VII Wojciechowym Festiwalu Pieśni Chóralnej w Starogardzie Gdańskim 2015 r., II miejsca na VIII Chełmińskich Międzynarodowych Spotkaniach Chóralnych Chełmno 2015r.Srebrne Pasmo w Międzynarodowym Szczecińskim  Festiwalu Muzyki Pasyjnej w Szczecinie 2016 r., Złote Pasmo w II Wielkopolskim Festiwalu Pieśni Religijnych w Morzewie 2016 r., I miejsce w III Przeglądzie Chórów o Kryształowego Anioła Prezydenta Miasta Torunia 2016 r., Srebrny Dyplom w VIII Ogólnopolskim Konkursie Pieśni Pasyjnej w Bydgoszczy 2017 r., I miejsce  w Wojewódzkim Konkursie Chórów o Puchar Marszałka Woj. Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy 2017 r., Złote Pasmo w VIII Ogólnopolskim Festiwalu Muzyki Chóralnej w Sławie 2019 r., Nagroda Zarządu Powiatu Aleksandrowskiego za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury 2019 r., Srebrne Pasmo w Międzynarodowym Szczecińskim Festiwalu Muzyki Sakralnej w 2020 r.

Dyrygent: Jarosław Dąbrowski

Repertuar:

  • De profundis clamavi
  • Mądrość Ojca
  • Zdrowaś Królewno Wyborna
  • Nie zastąpi Ciebie nikt

Kategoria konkursowa: Chóry Kościelne

^ Przewiń na górę ^


Zespół Żeński „Cordiale Coro”

Dyrygent: Jarosław Dąbrowski

Repertuar:

  • Ave Verum Corpus
  • Salve Regina
  • Ubi Caritas
  • Litania do Bogarodzicy

Kategoria konkursowa: Chóry Jednorodne (męskie, żeńskie)

^ Przewiń na górę ^


Chór Parafii św. Jan Chrzciciela ze Służewa

Dyrygent: Jarosław Dąbrowski

Repertuar:
•       Oskar Wilde – De profundis clamavi
•       anonim – Mądrość Ojca
•       Andrzej Koszewski – Zdrowaś Królewno Wyborna
•       aut. Marek Dutkiewicz, kom. Romuald Lipko – Nie zastąpi Ciebie nikt

Kategoria: Chóry Kościelne

^ Przewiń na górę ^

POZA KONKURSEM


Magdalena Makowska-Pabich – sopran

Absolwentka klasy śpiewu solowego w PSM I i II st. w Zielonej Górze w klasie dr hab. Anny Ulwańskiej, obecnie studentka czwartego roku wokalistyki w klasie dr hab. Olgi Ksenicz, stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dwukrotna stypendystka Rektora Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Zadebiutowała w roli Paminy i Pierwszej Damy w maju 2017 roku w „Mythos der Zauberflöte” wg. singspiel „Die Zauberflöte” W. A. Mozarta w Badisches Staatstheater – Karlsruhe (Niemcy). Wcieliła się w postać Costanzy w „Wyspie Bezludnej” J. Haydna podczas spektaklu studenckiego na III roku wokalistyki. Kreowała postać Erisseny i Narvésa podczas koncertowego wykonania opery C. H. Grauna „Montezuma” w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. Zdobywczyni I miejsca w Konkursie o „Bursztynową Strunę” podczas VIII Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto per sempre” we Włocławku, II miejsca podczas Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Imricha Godina we Vrablach (Słowacja), Wyróżnienia na I Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Haliny Słonickiej w Suwałkach, II miejsca w Międzynarodowym Konkursie w Maiori (Włochy), III miejsca w Międzynarodowym Konkursie Wykonawców Stonawie (Czechy), Finalistka VII Konkursu Pieśni i Arii im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach. Koncertuje jako solistka z zespołem muzyki sakralnej Capella Caelestis, z nim nagrała płytę „Libertas”, która miała swoją premierę w lipcu 2018 roku. Wystąpiła na Międzynarodowej Konferencji Naukowej poświęconej twórczości Karola Lipińskiego, gdzie wykonywała nieznane pieśni i arie kompozytora. Wykonawczyni roli Wieśniaczki w prawykonaniu urtekstowym krotochwili Stanisława Moniuszki „Nowy Don Kiszot, czyli sto szaleństw”, prezentowanej na Międzynarodowym Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie Zdroju oraz w Warszawskiej Operze Kameralnej. Bierze udział w koncertach uczestników Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej w ramach Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans. Wystepuje w Filharmonii Zielonogórskiej, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. Swoje umiejętności doskonali na kursach u m. in. Katarzyny Oleś-Blachy, Izabelli Kłosińskiej, Ewy Iżykowskiej, Francesco Bottigliero, W. Stephena Smitha, Stefani Toczyskiej, Piotra Łykowskiego. Występowała pod batutą takich dyrygentów, jak Andrzej Kosendiak, Benjamin Bayl, Jarosław Thiel, Tadeusz Zathey.

^ Przewiń na górę ^


Nina Salamon – sopran

Urodzona w Szczecinie. W roku 2015 ukończyła Zespół Szkół Muzycznych im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie w klasie śpiewu solowego w klasie mgr Iwony Górewicz, z oceną bardzo dobrą. Uzyskała stopień licencjata sztuki w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na wydziale Jazzu, Dyrygowania i Edukacji Muzycznej w klasie dr hab. Piotra Jańczaka. Brała udział w Mistrzowskim Kursie Dyrygowania prof. Tatiany Malyshevej w Bydgoszczy (2016), Zachodniopomorskich Warsztatach Chóralnych w Kołobrzegu (2018), Mistrzowskim Kursie Dyrygenckim Maestro Javiera Busto w Gdańsku (2019), Międzynarodowym Seminarium i Kursie Mistrzowskim „Deutsche Romantik” prowadzonym przez Wernera Pfaffa w Bydgoszczy (2019).

Jest związana z Chórem Kameralnym Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, z którym podróżuje i zdobywa nagrody na konkursach chóralnych takich jak Tokio International Choir Competiton, Busan Choir Competition & Festival, International Choir Festiwal Ochrid.

^ Przewiń na górę ^


Piotr Watras – baryton

Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Szprotawie w klasie klarnetu. Jest również absolwentem Uniwersytetu Zielonogórskiego na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej. Obecnie student IV-go roku na kierunku Wokalistyka w Akademii muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu dr hab. Moniki Kolasa-Hladikova. Od ponad piętnastu lat związany z zespołem folklorystycznym „Fajna Ferajna” z którym to nagrał kilka studyjnych płyt, zagrał wiele koncertów w kraju i za granicą oraz wygrał szereg konkursów Ogólnopolskich i Międzynarodowych. Członek Chóru Akademickiego Uniwersytetu Zielonogórskiego „Cantus Humanus” który czynnie działa na ziemii Lubuskiej oraz współtworzy cykl Magna Opera Sacra. Multiinstrumentalista grający m.in na klarnecie, gitarze, saksofonie, fortepianie. W 2016 roku wziął udział w projekcie 10/31 zrzeszającym muzyków z województwa Lubuskiego. W projekcie tym zaśpiewał i nagrał utwór pt: ” 3,15 samobójcy”. Ponadto piszę teksty i komponuję muzykę z gatunku poezji śpiewanej którą wykonuję w duecie pod nazwą ” Mhmm..”

^ Przewiń na górę ^


Maciej Skowronek – pianino

Swoją edukację muzyczną rozpoczął w Świnoujściu, gdzie uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia pobierając lekcje gry na fortepianie u Elżbiety Naklickiej. Naukę kontynuował w Zespole Szkół Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie zostając absolwentem klasy fortepianu Pawła Gorczyńskiego i klasy organów dr Małgorzaty Klorek oraz zdobywając osiągnięcia w różnych dziedzinach rzemiosła muzycznego – III miejsce w IV Zachodniopomorskim Konkursie Pianistycznym o zasięgu ogólnopolskim (2015), Nagrodę Specjalną dla organisty na VIII Internationaler Malchower Kirchenpreis (2015), II miejsce w centralnym etapie Olimpiady Artystycznej w sekcji historii muzyki (2014), Grand Prix w IV Ogólnopolskim Konkursie Harmonicznym im. Franciszka Wesołowskiego (2014). Po ukończeniu szczecińskiej szkoły wykształcenie wyższe zdobywał w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W 2020 roku uzyskał tytuł magistra sztuki kończąc specjalność gra na fortepianie w klasie prof. Marii Murawskiej. W Bydgoszczy studiował również Teorię Muzyki, a na Uniwersytecie Szczecińskim Filologię Norweską. Podczas studiów w Akademii Muzycznej został zaangażowany przez Wydział Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej do pełnienia roli akompaniatora do dyrygowania. Jego działalność wybiegała jednak poza mury rodzimej uczelni spotykając się z uznaniem między innymi na V Międzynarodowym Konkursie Instrumentalistów w Łobzie, gdzie został mu przyznany dyplom za wyróżniający się akompaniament (2018). Obecnie współpracuje z Chórem Kameralnym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego pod dyrekcją dr hab. Iwony Wiśniewskiej-Salamon.

^ Przewiń na górę ^


Chór Kameralny ZUT w Szczecinie 

Dyrygent: Iwona Wiśniewska-Salamon

Chór Kameralny Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie powstał w 1991 roku z inicjatywy obecnego dyrygenta Iwony Wiśniewskiej – Salamon. Przez pierwsze piętnaście lat Chór działał pod patronatem Akademii Rolniczej w Szczecinie; dopiero od roku wraz z połączeniem się uczelni działa jako Chór Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego.

Skład chóru ulega ciągłym zmianom, bowiem zespół tworzą studenci i uczniowie szkół średnich Szczecina. Repertuar Chóru obejmuje cykl muzyczny „Od Anonima do Grosika”. Mieszczą się w nim dawne pieśni sakralne i ludowe, negro spirituals, fragmenty musiciali „Skrzypek na dachu”, „West side story” i „Do grającej szafy grosik wrzuć”.

W dorobku artystycznym zespołu znajduje się również

„Krótka Msza Dziecięca” K.Naklickiego, „Carmina Burana” C.Orffa, „Stella Coeli” J.M.Kraussa, „Msza G-dur” F.Schuberta, „Liverpool Oratory” C.Davisa i P. McCartneya, „Sancta Caecilia” M.Sawy, „Stabat Mater” G. Rossiniego, „IX symfonia” Bethovena, Missa Brevis J.Szopińskiego, a soliści Chóru wykonali „Mszę dziecięcą” J.Haydna. W składzie męskim zespołu istniała kiedyś grupa szantowa Qftry, która urozmaicała koncerty Chóru, obecnie występuje samodzielnie na festiwalach żeglarskich.

W trakcie swojej działalności Chór uczestniczył w wielu festiwalach, wśród których wymienić należy święto Pieśni śląskiej „Trojok” w Katowicach, Polsko-Niemieckie spotkania „Wiosna nad Nysą” w Gubinie, Tydzień Chóralny Filharmonii Szczecińskiej, koncerty z cyklu „Ars Chori” w Lublinie, Międzynarodowe Spotkania Chóralne Chełm ’96, Festiwal Muzyki Sakralnej w Rumii, Przegląd Chórów w Calleli w Hiszpanii, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Gospel w Osieku, na którym dwa lata z rzędu zdobywał pierwsze nagrody oraz Międzynarodowy Festiwal Chóralny w Szczecinie. Regularnie brał udział w Festiwalu Eurotreff Music m.in. w Buchen, Singeg i Vilingen w Niemczech. Występy zespołu uświetniły również obchody 70-lecia polskiej filii YMCA w Warszawie, uroczystości 40-lecia Akademii Rolniczej w Szczecinie, obchody 550-lecia miasta Hedemora w Szwecji oraz Forum Polska-Zachód począwszy od drugiej edycji. Brał udział w uroczystościach i spotkaniach organizowanych przez Wielonarodowy Korpus Północno – Wschodni NATO w Szczecinie. Koncertuje w domach dziecka i domach spokojnej starości, śpiewa charytatywnie dla Polskiego Związku Niewidomych i w szczecińskich szpitalach.

Od lat bierze udział w Niedzielnych Koncertach Południowych organizowanych przez Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie.

W kwietniu 1997 roku, na zaproszenie władz miasta Kingston upon Hull, chór brał udział w Festiwalu Wielkanocnym. Pobyt zespołu w tym gościnnym mieście zaowocował kolejnymi zaproszeniami.

Koncertował w Szwecji, Danii, Czechach, Niemczech, Włoszech, Francji, Hiszpanii, Holandii, Kanadzie, Turcji, na Bornholmie, Słowacji i Ukrainie, w Wielkiej Brytanii i na Wyspach Owczych.

Dorobek artystyczny zespołu został utrwalony na wydanych 4 kasetach i 8 płytach CD. Zamieszczone są na nich utwory polskie i obce, muzyka filmowa oraz kolędy, muzyka gospel oraz utwory rozrywkowe z towarzyszeniem orkiestry wojskowej.

^ Przewiń na górę ^


Orkiestra Kameralna „Ocean Dźwięku”

pod dyrekcją Dianny Domagały


Orkiestra “Ocean dźwięku” pod dyrekcją Dianny Domagały została założona w 2019, złożona jest z profesjonalnych muzyków oraz studentów akademii muzycznych. Orkiestra ma na swoim koncie min. premierowe wykonanie Mszy skomponowanej przez współczesnego, amerykańskiego kompozytora, o polskich korzeniach Steve’a Dobrogosza, która jest unikatowym połączeniem muzyki sakralnej i rozrywkowej wraz z Oslo City Choir, pod batutą znanego norweskiego dyrygenta Jona Fyllinga. Orkiestra często towarzyszy różnego rodzaju projektom i wydarzeniom organizowanym przez Fundację Morze Kultury.

^ Przewiń na górę ^


Chór „Soli Deo”

Dyrygent: Anna Tarnowska


Chór Soli Deo jest chórem mieszanym wielopokoleniowym. Należą do niego prawdziwi pasjonaci i miłośnicy śpiewu zespołowego – od młodzieży dopiero rozwijającej swój talent wokalny, aż po wokalistów z wieloletnim stażem i doświadczeniem w różnych szczecińskich zespołach chóralnych. Chór Soli Deo powstał w listopadzie 2019 roku, a od grudnia tegoż samego roku dyrygentem i kierownikiem artystycznym zespołu jest Anna Tarnowska – chórmistrz, profesor Akademii Sztuki w Szczecinie i kurator regionu zachodniopomorskiego programu rozwoju chórów szkolnych Akademia Chóralna
Śpiewająca Polska. Zespół działa w strukturze Centrum Kultury i Rekreacji w Kobylance. W
repertuarze chóru znajdują się dzieła wokalno – instrumentalne oraz utwory a cappella.

^ Przewiń na górę ^


Chór Norsk Vokalensemble, Norwegia

Dyrygent: Jon Fylling

Norweski zespół wokalny został założony w 1983 roku przez dyrygenta Jona Fyllinga.

Chór liczący 32 śpiewaków wykonał przez lata 80-te do 1994 roku, wysokiej jakości muzykę wokalną zarówno a cappella, jak i z orkiestrą. Koncertował w Norwegii i za granicą wykonując utwory takie jak: Bach „MSZA h-moll”, Rutter „Requiem” i inne znane utwory.

Norsk Vokalensemble koncertował co miesiąc, często występował w radiu. W 1994 roku chór przerwał działalność, a w 2018 roku został ponownie powołany do życia jako chór projektowy. Kolejne projekty to: Bach „Magnificat” w Oslo z 15 profesjonalnymi śpiewakami oraz Mozart „Messe in c-moll” z 20 śpiewakami. Jon Fylling planuje z zespołem również trasy koncertowe a cappella.

^ Przewiń na górę ^


Wspólnym Głosem

„Wspólnym głosem dla Szczecina” i „Wspólnym głosem” to projekt realizowany w ramach programu Erasmus + oraz Urzędu Miasta Szczecin, umożliwiający wymianę dobrych praktyk między organizacjami biorącymi udział w projekcie, kadrą oraz uczestnikami, gwarantujący dostęp do nowoczesnych technik, metod i rozwiązań z zakresu pracy z dorosłymi, co pozwoli wzmocnić relacje polsko-norwesko-hiszpańskie. W ramach projektu wybrani uczestnicy, mają szansę poznać wzajemnie metodykę pracy z dorosłymi oraz systemy pracy w ramach organizacji partnerskich. Realizacja projektu wychodzi naprzeciw oczekiwaniom społecznym, dla których coraz bardziej istotne stają się nowe techniki i własne umiejętności, zwłaszcza w pracy z dorosłym i seniorami, aby tym sposobem osiągnąć inteligentny, trwały i sprzyjający włączeniu społecznemu wzrost ich aktywizacji, jako sposób na przezwyciężenie słabości społecznych w strukturach europejskich.

Projekt jest doskonałą okazją do rozwijania muzykalności, a jednocześnie bliższego poznawania muzyki. Oprócz zadań muzycznych uczestnicy projektu mają okazję nauczyć się pracy w grupie a także rozwijania funkcji integracyjnych. W trakcie projektu poznają tajniki własnej pracy tym samym sprawdzając i ucząc się wzajemnie wypracowanych metod nauczania. “ Wspólnym Głosem” jest kluczem do stworzenia nowych narzędzi naukowych i ścieżek poprawy umiejętności. Jak wiadomo nie od dziś muzyka ma szeroki wpływ na człowieka. Jest jedną z dziedzin sztuk pięknych, która wpływa na psychikę człowieka przez dźwięki, ma niewyczerpaną zdolność wpływania przede wszystkim na mózg i ciało. Można przyjąć, że muzyka od zawsze towarzyszyła człowiekowi w pracy, zabawie, odpoczynku oraz w obrzędach. Dzięki udziałowi w projekcie, uczestnicy rozwijają zdolności interpersonalne i doświadczenie wzbogacające komunikację w swoim środowisku. Poznają wzajemne metody i rozwiązania w organizacji pracy w Hiszpanii, Norwegii i Polsce, a także kulturę i tradycję tych krajów, co przyczyni się do podniesienia poziomu wiedzy, kwalifikacji oraz do efektywniejszego poruszania się w kulturze europejskiej. Dzięki temu podniesione zostaną kompetencje uczestników, kadry organizacji uczestniczących oraz doskonalenie jakości i innowacyjności praktyk w pracy z dorosłymi i seniorami poprzez muzykę. Planowane spotkania wspierają uczestników projektu w zakresie nabywania kompetencji warsztatowych i społecznych.

Doświadczeni partnerzy z Hiszpanii i Norwegii umożliwiają dostęp do nowoczesnych metod pracy, zapewnią poznanie różnorodności i odmienności systemów pracy, prezentują metody warsztatowe i obserwację z zakresu innowacyjnych metod pracy i nauki. Poznanie metod i rozwiązań w organizacji pracy w Hiszpanii, Norwegii i Polsce, a także kultury i tradycji tych krajów przyczynia się do podniesienia poziomu wiedzy, kwalifikacji, kompetencji muzycznych oraz do efektywniejszego poruszania się w kulturze europejskiej, a także na europejskim rynku pracy. Ogólnym celem projektu jest podnoszenie kompetencji kadry organizacji oraz doskonalenie jakości i innowacyjności praktyk w pracy z dorosłymi w zakresie muzycznym. Działania w grupach międzynarodowych wspierają uczestników projektu w zakresie nabywania kompetencji społecznych, oraz w zakresie warsztatu muzycznego. Uczestnikami są dyrygenci i kadra zarządzająca organizacji, którzy pracują w swoich organizacjach i chcą wymienić się doświadczeniami, problemami, wypracować wspólne rozwiązania i techniki warsztatowe pracy z dorosłymi, aktywizacji tej grupy docelowej oraz przekazać innym swoje metody pracy z dorosłymi, a także wypracować wspólne. Całą wiedzę wypracowaną podczas dwóch spotkań kadry organizacji, będzie można przenieść i przetestować na grupie uczestników pośrednich, którymi są osoby dorosłe będące członkami chórów z krajów partnerskich. Natomiast wybrany obszar kulturowy pozwoli uczestnikom zarówno bezpośrednim, jak i pośrednim na możliwość obserwacji innego stylu pracy, poszerzy i rozwinie kompetencje edukatorów i innych pracowników wspierających edukację poza formalną osób dorosłych. Jest to także rozwój kompetencji edukatorów w wielu dziedzinach. Dzięki temu kadra nie tylko zwiększa swoje umiejętności muzyczne, ale także rozwija zdolności komunikacyjne i kwalifikacje do pracy w grupie i środowisku międzynarodowym. Zdobyte doświadczenie będą moli przenieść na pole działania we własnych organizacjach, co znacząco poprawi  późniejszą pracę w swoich środowiskach wewnętrznych.

^ Przewiń na górę ^